21 feb. 2007

Choklad och pop på radion

Jag är en hängiven lyssnare av radioprogrammet P3 Pop, där det varje måndag spelas ny, innovativ och überskum popmusik i två timmar. Min älskling Hanna Fahl, som ledde programmet, har blivit ersatt nu, men spelade den här i en av sina sista program. Jag grät en skvätt när jag hörde den och bestämde mig för att den skulle bli min favoritlåt i minst en månad framåt. Inte för att den är speciellt sorgsen, faktum är att den är rätt harmonisk och samstämd, men för att jag visste att jag skulle sakna Hanna till döds. Jag har hört att hon leder ett annat program på P3 nu för tiden, men ärligt talat, det kommer aldrig bli samma sak igen.

Deerhoof – Choco Fight

Förresten träffade jag henne på en efterfest i somras, efter ett gig med Pet Shop Boys. Hon dj:ade, och jag, dragen som fan, kände mig tvungen att gå fram till henne och säga hur mycket jag älskar hennes program. Jag tror och hoppas att jag inte sa någonting mer, typ som att jag har varit hemligt förälskad i henne, eller i alla fall hennes röst och musiksmak, de senaste två åren.

The Childballads – White Chocolate Tea
Muscles – Chocolate, Raspberry, Lemon & Lime
frYars – Chocolate (Rough Mix)

Jag har tråkigt så där har ni några ytterligare chokladrelaterade låtar, för choklad är mysigt och låtar om choklad också.

Inga kommentarer: