26 feb. 2007

tema: modern kärlek

Yeah Yeah Yeahs - Modern Romance
Clap Your Hands Say Yeah! - Is This Love?
Hello Saferide - I Can't Believe It's Not Love!
The Last Town Chorus - Modern Love
Consequences - Alone Is Not Too Bad
Bloc Party - This Modern Love
Andreas Mattson - It's Easier To Handle All Your Friends Than To Keep Just One Love Alive
My Darling YOU! - Please Don't Talk To Me I Fall In Love So Easily
Frida Hyvönen - The Modern
Leigh Hewitt - Selfish Love
Fibes, Oh, Fibes! - Weekend Love
David Bowie - Modern Love
Hello Saferide - Highschool Stalker
Antony The Johnsons - Fistful of Love
Moneybrother - I May Not Always Love You
Jens Lekman - I Don't Wanna Die Alone
The Flaming Lips - What Is The Light?
Cansei de Ser Sexy - Let's Make Love And Listen To Death From Above



Det alltid aktuella ämnet kärlek kommer här på tal i modern form. Eller som de ovanstående velat tolkat ämnet.
Playlisten är sammansatt efter temat och min egen tolkning på den moderna kärleken. Den som allt som oftast stressas fram, eftersom ensamheten gärna är något vi undviker.

1 kommentar:

popkompis sa...

Hej! fin lista. vill gärna komplettera med dessa så bitar:

* Bright Eyes - Oh, you are the roots that sleep beneath my feet and hold the earth in place

*Daniel Johnston - True love will find you in the end

* Wilco - I'm trying to break your heart

* Radio dept. - Why won't you talk about it?

* Radio dept. - I don't need love, I've got my band

* The Electric Pop Group - Why can't you?

* Days - Simple things

Kanske inte symboliserar den "moderna kärleken", men är några fina kärlekslåtar jag kommer på nu iaf..