20 mars 2007

Jag är fullkomligt, handfallet förälskad i Shout Out Louds


shout out louds - the comeback


För några år sen hittade jag av en slump bandet Shout Out Louds. Jag lyssnade och fastnade direkt. Deras första fullängdare Howl Howl Gaff Gaff som de släppte 2003 har gått varm i min stereo under många perioder sen dess.

När jag en morgon den här veckan lyssnade på p3 och hörde deras nya låt Tonight I have To Leave It och nyheten om det nya albumet som kommer i April, ”Our Ill Wills”, blev jag så glad att jag skuttade omkring litegrann innan det begav sig av till skolan med ipoden på en självklar favorit.

.

Shout Out Louds är inget revolutionerande nytänk, det är ruskigt härlig pop helt enkelt.

www.shoutoutlouds.com
www.myspace.com/shoutoutlouds

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se Ted i en musik video! Ja, de är bra. Kolla upp om de har skivsläpp på ugglan, de hade det sist...